Sugar Coach

Stop de suikercravings!

Voorgoed.

Sugar Coach geeft je de motivatie

en begeleiding om blijvend

af te kicken van suiker.

We hebben al meer dan 100.000 mensen geholpen controle te krijgen over hun suikergewoonten

CREËER NIEUWE, GEZONDE GEWOONTEN IN 12 WEKEN

SLANKE GEWOONTEN VOOR EEN GEZOND GEWICHT

START MAANDAG 8 JANUARI

DOE NU MEE!

Tem je suikerbeest!

Ik houd van koekjes. Van taartjes. Van chocolade. Van toetjes en ijs. En nog een beetje chocolade.

Ik houd van stroopwafels, roze koeken, mergpijpjes. En van cheesecake, brownie, red velvet. En van Tony’s Chocolonely, vooral witte chocolade en melk. Met zeezout bijvoorbeeld. En van nog een brownie, met vanille-ijs. Of koffie-ijs. Of chocolade-ijs. Tiramisu, of gewoon simpel vanillevla. En even luxe: karamel zeezoutvla.

Ik houd van eten. En ik houd van lekker eten. Misschien jij ook? We zijn tenslotte net mensen 😉 Ik houd van samen eten, ik houd van het vieren van overwinningen, verjaardagen en bijzondere momenten – met eten. Ik houd van mensen om mijn dinertafel en ik vind het heerlijk om heerlijke baksels te serveren.

Ik wil het leven vieren. Samen genieten. Ook met eten. En met suiker.

Maar.

Te veel suiker is toch niet gezond?

Je hoeft het leven toch niet te vieren met eten? Of met suiker?

Dat klopt.

Maar ik wíl het leven vieren. Mét suiker. Zo af en toe.

Jij misschien ook? ☺

We zijn écht net mensen. Maar écht.

Kan dat ook op een gezonde manier dan?

Kun je het leven vieren, met suiker, zonder dat dat ongezond is?

En hoe dan?

Hoe ik het zie, is dat iedereen een suikerbeestje in zich heeft.  Dat innerlijke suikerbeestje wil suiker eten. Sommige mensen hebben een heel getemd, braaf, schattig, netjes en tam suikerbeestje. Die eten gewoon af en toe een blokje chocolade, en leggen de rest in de kast. Die eten maken een pak favoriete koek open, pakken er eentje uit, en leggen het pak terug in de kast. Blijven op de bank zitten, voelen geen onrust, maar genieten van dat ene stuk chocolade of koek en gaan verder met hun leven.

Andere mensen hebben een suikerbeest. Een wild, ongeleid projectiel die moeilijk in de hand te houden is. Wil suiker. Moet suiker. Veel suiker. Deze mensen openen een reep chocolade en pakken netjes een stukje. Eten dat al lopend naar de bank op en het is al verdwenen voordat je kunt zitten. Onrust. Suiker. Lopen terug naar de kast en pakken meer. En meer. Pakken gewoon de reep. Leggen het op tafel. Eten een reep chocolade.

Sommige mensen hebben zo’n wild suikerbeest, die wil nog meer. Deze mensen scharrelen langs hun kast of koelkast, in de hoop iets te vinden wat het beestje rustig maakt. Zoeken, snaaien, kastdeur open, koelkast open, vriezer open.

Veel mensen houden het beestje redelijk rustig. Totdat er iets onverwachts gebeurt. Een drukke dag. Een vervelend gesprek. Een stressvolle gebeurtenis. Of gewoon een vreselijk saaie dag. Alle energie is weg en niemand heeft nog zin om dat beestje onder controle te houden. Gevolg: suiker en meer suiker.

Ik ben Sharon Numan, lifestyle coach en kookboekenauteur, en ik heb de afgelopen 7 jaar al meer dan honderdduizend mensen geïnspireerd en begeleid naar een leven met minder suiker.  Deze 7 jaar heb ik veel geleerd en de opgedane kennis en ervaring hebben geresulteerd in mijn programma: Sugar Coach.

Heb jij toevallig een suikerbeestje in je? Of een suikerbeest? Met hoofdletters misschien? En denk je dat het nooit goed gaat komen met jou en chocolade, taart, koek, wat dan ook? Dat zodra jullie samen zijn, er nooit balans mogelijk is? Ik heb goed nieuws. Het kan wel. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar met de juiste tools kun je dat suikerbeestje temmen. En toch af en toe genieten, maar zonder extremen. Het zal een beetje oefenen zijn, maar iedereen kan het leren. Ook jij.

Het is écht mogelijk om je innerlijke suikerbeest te temmen en in balans met suikerbommetjes om te gaan. Ooit dacht ook ik dat dat niet voor mij was weggelegd en at ik reep na reep, koek na koek, tot ik er zelf een beetje verdrietig van werd dat het weer niet lukte. Die balans enzo. Ik kon het gewoon niet grijpen. En dat frustreerde me enorm. En hoe meer ik probeerde, hoe gefrustreerder het werd. En hoe moeilijker het werd. Ik wist niet dat ik me bezig hield met de verkeerde dingen en dat ik een verkeerde focus had. Waardoor ik het mezelf ontzettend moeilijk maakte, ofwel, eerder onmogelijk.

Vrij van suiker betekent dat suiker geen grip heeft op mij. Ik bedoel, je weet heus dat een chocoladereep geen handen heeft die jou in wurggreep nemen en jou dwingen het te eten. En toch voelt het soms wel zo. Je wilt het niet eten en je doet het toch. Niemand dwingt je, je wilt het niet, en toch kun je het niet laten. In vrijheid bepalen wat je eet en hoeveel, waar jij daadwerkelijk de controle hebt op een gezonde manier, dat is vrij van suiker. Dat je eet wat je wilt eten en niet doet wat je niet wilt doen. Dat is eten in vrijheid en dat is eten in zonder regels. Die vrijheid is een verademing. Een opluchting. Het geeft een heel sterk gevoel, zeker als het jaren onderdeel was van je struggle met eten.

Zoals velen van jullie me al hebben laten weten, is het gewoon vervelend en irritant wanneer je niet het gevoel hebt grip te hebben op die suiker. We weten dat chocolade ons niet kan dwingen het te eten, maar als je het dan toch eet, zonder dat je dat van plan was of dat je het wilt, maakt dat het niet minder frustrerend. Hoe vaak nemen we ons niet voor om een blokje chocolade te eten of één koekje, en de rest leggen we dan netjes terug in de kast. En hoe vaak valt je blik dan tóch op de kast? En hoe vaak sta je op, loop je langs. Pak je er toch nog eentje, of misschien twee. En soms, voor je het weet is het pak weer half leeg, ben je misselijk of is het pak naar de bank meegekomen. Waarom doen we dat toch, zonder dat we dat willen?

Of suiker nu verslavend is of niet, het kan behoorlijk frustrerend zijn. Lekker eten is –inderdaad- gewoon heel lekker. Het is menselijk om lekker eten lekker te vinden, en het is menselijk om lekker eten graag te eten. Het is tenslotte heel lekker 😉

En in een wereld van overvloed wordt het ons ook echt niet gemakkelijk gemaakt. Zoveel smaken, zoveel eten, zoveel verschillende producten.

Balans leren kost tijd. Maar ik heb goed nieuws. Het is een skill die iedereen kan leren. Niet alleen bijzondere mensen. Niet alleen ik (ik ben echt heel normaal en dit onderwerp was écht niet mijn sterkste kant, ik weet zeker dat velen van jullie het sneller kunnen dan ik heb gedaan afgelopen jaren). Net zoals leren fietsen tijd kost. Leren schrijven kost tijd. In balans leren eten en genieten kost tijd.

Wanneer je kind van de fiets valt vertel je het ook niet dat hij het wel nooit zal leren. Als je baby wat brabbelt, zeg je ook niet dat ze nooit zal praten. Als je kind leert lezen, zul je het ook niet vertellen dat het bar slecht is en dat je nu al ziet dat het ‘m niet gaat worden.

Nee. We weten dat kinderen kunnen leren praten, fietsen en lezen. We hebben daar alle vertrouwen in en we communiceren dat ook in alles. Ook al is het oefenen, we wéten gewoon dat ze het kunnen. Dat wat nu nog niet is, kunnen ze stapje voor stapje steeds beter, tot ze het echt kunnen.

Geloof het of niet, zo kun jij ook leren eten met mate. Zelfs suiker. In balans. Ook jij kunt echt je suikermonster temmen. Ook jij kunt leren genieten zonder al je grenzen te verliezen. En net zoals bij mijn baby die leert brabbelen, mijn zoon die net heeft leren fietsen en mijn dochter die nu leert lezen, schrijven en klokkijken, zeg ik nu tegen jou dat ook jij het kan, en dat er geen enkele reden is dat je het niet zou kunnen. Dat het oefenen, oefenen, oefenen is en elke stap is een stap in de goede richting.

Ik als Sugarcoach wil je er graag bij helpen. Eerlijk, ik ben er gewoon klaar mee dat zóveel mensen zóveel moeite hebben en worstelen met het minderen van suiker. Die moeite, ik wéét hoe vervelend het is, en het sufste is: het hoeft helemaal niet!

Ik ben heel enthousiast, ik weet hoe groot de impact is die het kan brengen.  Hoe groot het verschil is als je je energie niet hoeft te stoppen in onplezierige dingen als worstelen met suiker en balans.

Laat me je helpen.

Hoe werkt het?

Sugar Coach bestaat uit 12 stappen. Elke week nemen we één stap. Zo gaan we stap voor stap dat innerlijke suikerbeest temmen. Op basis van de huidige richtlijnen, met goede informatie, kijkend naar jouw gedrag en hoe we je suikergewoonten kunnen ombuigen tot gezonde gewoonten.

Sugar Coach in het kort:

  • 12 weken – 12 stappen
  • een journal (hardcopy in je brievenbus) voor je reis naar balans in je suiker
  • aan de hand van 12 online lessen
  • motiverende e-mails
  • mogelijkheid tot vragen stellen
  • ondersteunende recepten

We starten maandag 8 januari. Ik heb een beperkt aantal journals beschikbaar, dus meld je snel aan. De journal is een essentieel en uniek onderdeel van het temmen van je suikermonster. Dus helaas, op = op.

START MAANDAG 8 JANUARI

DOE NU MEE!

€74,95